Specialiseringer
Jeg har gennem hele mit arbejdsliv specialiseret mig i viden om relationer, reguleringen af følelser og nervesystem og moderne forældreskab + lederskab.
Jeg har efteruddannet mig inden for nyere traumeteori og sammenhængen mellem hjerne og nervesystemet, som en udvidet og mere opdateret måde at forstå ubalancer i vores psykologiske helbred og sindstilstand.
Det gode nok forældreskab
•
Følelsesregulering
•
Kropsbevidsthed
•
Det moderne børnesyn
•
Angst, stress & depression
•
Nervesystemet
•
Nyere tilknytningsteori
•
Mentalisering
•
Relationskompetence
•
Det gode nok forældreskab • Følelsesregulering • Kropsbevidsthed • Det moderne børnesyn • Angst, stress & depression • Nervesystemet • Nyere tilknytningsteori • Mentalisering • Relationskompetence •
erfaring & min måde at undervise på
Jeg er en erfaren underviser med en bred og dybdegående teoretisk viden indenfor psykologien, den pædagogiske psykologi og nyere traumeteori.
Jeg har indgående erfaring med undervisning af Psykoterapeutstuderende, i flere forskellige dybdegående, terapeutiske og teoretiske emner, på Danmark største Familieterapeutiske Institut, Blackbird Institute. Derudover har jeg være eksaminator i certificeringen af de studerende, på selvsamme institut.
I min undervisning arbejder jeg med at pendulere mellem stimuli af intellektet og stimuli af kroppen som sanseorgan. Dette for at tilbyde kursister og studerende en større integrering af det stof, som de præsenteres for, og for at tilbyde forskellige måder at tage læring ind på, som ikke altid kun kan og skal foregå gennem kognitionen og intellektet. Læring gennem kropslige øvelser kan skabe varige imprint og forandringer i vævets hukommelse og kan derfor bidrage til en oplevelse af at tage viden ind, der integrerer og lagrer sig på helt andre og ordløse måder, end det sproglige. Som en forandrende ny og indlært oplevelse, der bosætter sig i kroppen.
Hvem HENVENDER MIN undervisning SIG til?
I min undervisning arbejder jeg med at pendulere mellem stimuli af intellektet og stimuli af kroppen som sanseorgan. Dette for at tilbyde kursister og studerende en større integrering af det stof, som de præsenteres for, og for at tilbyde forskellige måder at tage læring ind på, som ikke altid kun kan og skal foregå gennem kognitionen og intellektet. Læring gennem kropslige øvelser kan skabe varige imprint og forandringer i vævets hukommelse og kan derfor bidrage til en oplevelse af at tage viden ind, der integrerer og lagrer sig på helt andre og ordløse måder, end det sproglige. Som en forandrende ny og indlært oplevelse, der bosætter sig i kroppen.
HVAD KAN JEG BOOKES TIL?
Jeg kan bookes til foredrag, workshops, undervisning og kurser for forældregrupper og til virksomheder, der ønsker at arbejde med at integrere viden om trivsel i familielivet og trivsel på arbejdspladsen. Der er nemlig mange overlap mellem trivslen i hjemmet og trivslen på arbejdspladsen, samt overlap i måden vi kan forholde os til og forstå hhv. familielivet og arbejdspladsen, som en systemisk organisation, hvor både enkeltindividerne og gruppen (begge steder) skal trives, for at alle trives.
I forhold til forældreskabet beskæftiger jeg mig særligt med formidlingen af det moderne børnesyn og forældreskab, tilknytningens betydning for børns psykologiske udvikling og trivsel, og med reguleringen af følelser og nervesystem hos voksne og børn.
UNDERVISNING på terapeutiske institutter
EKSEMPLER PÅ UNDERVISNINGSEMNER
• Det gode nok forælderskab
• Misforståelser omkring det moderne børnesyn
• Personligt lederskab / Lederskab i familielivet
• Selv- og Samregulering
• Mindful Self-Compassion
• Kropsbevidsthed
• Hjernens opbygning
• Sammenhængen mellem hjerne og nervesystem
• Tolerancevinduet og Mentaliseringsevnen
• Stephen Porges Polyvagal Teori + Peter Levines teori om Somatic Experiencing
• Skam og styrken ved sårbarhed
• Åbenhed og lukkethed i parforholdet og andre relationer
• (Kropslig) differentiering i det terapeutiske arbejde